HTML

Állatfarm

Az élet, a világmindenség meg minden - Orvelli nézőpontból.

Friss topikok

  • htmm: Állj, a bliccelő nem bűnöző, a késelő cigány pedig igen, mégis inkább a bliccelőn háborodnak fel. ... (2008.03.20. 09:03) Kettős mérce vagy mi?
  • Gabiszonszan: Tehát durván az 1/3-át kapod a fizetésednek. Ahhoz képest még jó arány is. Gondolj bele: a lakossá... (2008.02.28. 22:01) Kinek dolgozom?
  • dev.null: Bocs, hogy most reagálok, de egész meglepődtem, hogy van komment. Tomi: Most valóben bp-n élek, d... (2008.02.17. 23:41) vasutasokról

Linkblog

vasutasokról

2008.02.06. 09:56 :: dev.null

Tele a tököm a sínbohócokkal. Sztrájkolgatnak, megbénítják az országot, milyen alapon? Ez egy állami cég, hogy-hogy sztrájkol? Tudja ma még valaki, mi a sztrájk lényege? Elmondom. A csúnya kapitalista elnyomja a dolgozóit, miközben ő gennyesre keresi magát, ezért a dolgozó azt mondja, nem dolgozom. Ezzel a kapitalista bácsinak kárt okoz, mert amíg nem termel nincs bevétel, és az nem gazdagodik.

A gond az, hogy a MÁV állami tulajdon. Ha sztrájkolnak, kinek is okoznak kárt? NEKED ÉS NEKEM! Vajon mennyire érdekli Gyurcsányt, Kókát hogy nem járnak a vonatok, hogy a fél ország nem jut el a munkahelyére dolgozni? Semennyire, ők ugyanis nem vonattal járnak. Jól kibasztatok velük, brávó, most aztán sarokba vannak szorítva! A vonattal járó átlagember szív a köcsög vasutasok sztrájkja miatt, de akivel bajuk van ebből semmit nem érez.

Amúgy is röhely amit követelnek, 250 nettó mindenkinek és 10% béremelés? Ember, 5 éve nem kaptam béremelést! A legtöbb ember örül, hogy van munkahelye. Részt követelnek a Máv Cargo eladásból, mi van, hirtelen minden dolgozó részvényes lett? Annyira abszurd ez az egész, hogy fel nem foghatom miért nem égetik el máglyán azt a barom szakszervezeti vezetőt.

Tegnap olvastam egy blogot. Szívemből szólt: "nem jogi, erkölcsi kérdés" Minden szava igaz, akár én is írhattam volna. Sok szent tehén van ebben a rohadt kuplerájban, az egyik a MÁV. Megkövesedett, kommunista fekély, elvtársakkal megtömve, mintha megállt volna az idő. Igen, ez a jó kifejezés. Ha nem vagy vasúthasználó, sétálj el a sztrájk után majd egy állomásra. Úgy fogod érezni, időutazáson vagy, és valamikor a '80-as években jársz. Bűz, kosz, lézengő "dolgozó"-k, csak a vörös csillag hiányzik, amúgy tökéletes a kép.

Egyébként én örülök a sztrájknak. Tartson sokáig, de tényleg, ideális esetben 1-2 hétig. Ja, és ne engedjen egy centit sem a MÁV vezetés! Erre az időre remélem nem kapnak fizetést a sztrájkolók, következő fizujuk fele lesz, aztán hátha seggbe rúgják a hájas barmot aki vezeti a szakszervezetet. Mennyit is keres? Aham, bizony, nem keveset. Ki lehet rúgni? Nem. Ő nyugodt, és ne feledjük, nem sztrájkol tehát megkapja a zsíros kis pénzét! Birka sínbohócok, remélem felfogják majd 10.-én mit is csináltak.

Miért örülök a sztrájknak? Mert 1-2 sok hét alatt rá fog jönni a polgár, hogy van élet a vasúton kívül is. Mert van. Fél tank benzinnel hazautaztunk hárman nagyfaluból kisfaluba, és vissza. 6500 pénzbe került. Egy db. másodosztályú (értsd felhasogatott műbőr ülés, bűz, ha peched van nincs ülőhely, késés, stb) vonatjegy 2500. Tavalyi áron. Egy útra. Meg vissza is ennyi. 5 rugó. Lassan egy embernek megéri autóba ülni, de kettőnek már nagyon régóta. Drága, és szar.

Nem, ne autózzon az ország. Ébredjen fel! Miközben számolatlanul öntjük a száz milliárdokat (100 000 000, igen sok nulla!) a vasútba, mert veszteséges vessünk egy pillantást északnyugatra. Nem, nem németországra, csak Győr felé. GySEv. Mit csinál? Ugyanazt mint a MÁV. Kap támogatás? Nem kell neki, NYERESÉGES!

Bizony, nem kell ám veszteségesnek lennie a vasútnak! Könyörgöm, szüntessük már meg ezt a szemetet, amit MÁV-nak hívunk! Igenis, zárják be azokat a szárnyvonalakat, ahol napi 4-5 ember lézeng. Menjen busszal. Sőt, jobban mondok. Szüntessék meg a személyszállítást szinte teljesen.
Maradjon személyszállítás, agromerációs vonalak pest környékén pl. Kis fogyasztású sínbuszokkal, tervezhető és sűrű indulásokkal, hogy ne kelljen autóval bejárnia dolgozni annak a néhány millió embernek.
Maradjon ezen felül az intercity. Legyenek főbb vonalakon igényes, színvonalas szolgáltatást nyújtó járatok, amelyeken élmény utazni. Legyen wifi ingyen, 220V, kényelmes ülés, tisztaság, hogy az ember elgondolkozzon a vonaton. Drága mi? Egy lófaszt. Az a drága ami most van! Nem fizetnék ki az emberek? Próbáltál már nyáron balcsira intercity-vel menni? Napokkal előre kell megvenni a jegyet, hogy legyen. Az utasok ÖRÖMMEL kifizetik a pótdíjat, ha egy picit jobb körülmények között utazhatnak.

Maradjon, sőt fejlődjön a teherszállítás. Az pénzt hoz, nem keveset. Emeljék az égbe a kamionok úthasználatát, hogy ne rongálják az útjainkat. Rakják fel a határon a kamionokat vonatra olyan áron, hogy számukra egyértelmű legyen: vonat és nem útrongálás.

Mindenki jól jár. Kamionos alszik az úton, megvan a pihenőidő. A magyar utak tehermentesednek, kevésbé lesz kátyús, kevesebb kamiont kell előzgetni, kevesebb elaludt török kamionos fog ártatlan autósokat gyilkolni.
A MÁV Cargo meg agyon keresi magát. Az ország kassza pedig több száz milliárddal beljebb lesz.

Ki jár rosszul. Az a sok léhűtő, akik most a MÁV irodaházakban meresztik a seggüket, mint vezetők, titkárnők, ügyintézők, bonyolítók, kisvezér, nagyvezér. És az a rengeteg burkolt munkanélküli, aki ellézeng a MÁV kellemes langyos zugaiban. Vesszen az összes, takarodjon el.
Egy ismerős ismerőse az elcseszett kormányzati negyed előkészítésénél dolgozott, elvágták a főigazgatóság vonalait véletlen. Egy egész napig a kutya nem szólt, fel sem tűnt senkinek. Na ennyire dolgoznak.

Persze vannak szakemberek, és jó munkásemberek. Legyen a MÁV is üzlet, és akkor ezeknek lesz helye az új vasúton is, de a többséget kitevő léhűtő ne az én adómból hawaii-ozzon, és sztrájkolgasson. Építsenek le, optimalizáljanak, legyen költség hatékony és hipp-hopp termelni fog és nem elvinni. Persze ehez az kellene, hogy a haver a haverjait kipicsázza onnan, és ezért fog ez az egész továbbra is úgy maradni, ahogy van.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://allatfarm.blog.hu/api/trackback/id/tr38327477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

htmm · http://htmmblog.enba.hu/ 2008.02.07. 14:34:32

Ööö, izé. Ha bezárod a szárnyvonalakat, akkor a fővonalon sem lesz elég utas, mert azok egy jelentős része a szárnyvonalakról jön.
És azért ezek az "alig lézeng valaki a vonaton" statisztikák is érdekesek. Nyugodtan ki lehet mutatni így, hogy Budapest-Szeged vonalra is elég egy Bz. Aztán meg lehet nézelődni.
Meg a szándékosan rossz menetrend: ha jókor indul, jókor érkezik, akkor lesz utas.
És még a pálya is rossz. Mindenki szidja is ezért a vasutasokat. De akkor miért ne szidják ezek a nagyeszűek a taxisokat azért, mert kátyusak az utak?!
A korrupt embereket meg tényleg ki kellene tenni. Igaz lenne egy üres irodaház ;]
Egy pazarlás, amit személyesen láttam: Felsővezető (nem, nem áramvezető), szolgálati autó. Korlátlan kilométerrel. Volt olyan hétvége, hogy 3 tank benzin ment el. Vagy említhetném a havi 60ezerért bérelt Lada Samarát.
Ha valamit felülről versz szándékosan szét, akkor az előbb-utóbb szétesik. Most kezd dőlni az oldala... A javítást kezdhetnénk a politikusok cseréjével.

BobaFett 2008.02.07. 14:53:45

Sajnos a szakszervezetnek bőven van arra teartaléka, hogy a kieső fizetésüket pótólja, és fogja is. igy semmit nem éreznek belőle. Amúgy a többivel 100%-ig egyetértek.

Öcsi 2008.02.08. 14:19:57

A magyar nép addig semmire nem fog menni, amíg hagyja magát megosztani, és érzéketlen lesz mások problémáival szemben. Gazskó úrral mindenkinek sztrájkolni kellene, hogy ez a mocsok tolvaj banda eltünjön. Menjenek Moszkvába, Szibériába, mert mindent tönkretesznek és a hazugságaikkal meghülyítik azokat az embereket, akiknek egyébként sincs sok eszük.

Tomi 2008.02.13. 11:42:54

Hát, öö izé, azért itt nagyon sokmindent mondasz összevissza! Ne vedd ezt sértésnek, hogy ezt mondom de logikai bukfenceid is vannak, plusz véleményem szerint nem látsz át bizonyos dolgokat teljességgel.
Vegyük a már fentebb említett esetet: izomból, usgyi bezárnád a szárnyvonalakat. Hm, jó oké, akkor mint már előttem is mondták kevesebb ember lesz a fővonalon ergo kevesebb bevétel.
Nem mondhatod azt, hogy a máv veszteségeinek a tetemes részét azok a szárnyvonalak nyelik le, ahol állításod szerint 4-5 ember lézeng.
Egyáltalán mire fel állítod, hogy egy adott vonalon "4-5 ember lézeng"? Szoktál olyan helyeken/helyekre járni? Gyanítom nem! Az írásod stílusából ítélve én egy öntudattúltengésben szenvedő budapesti, vagy ha nem is pesti de mindenképp nagyvárosi embernek tartalak.
Visszatérve a költségekre, a szárnyvonalakkal ellentétben szerintem a felsővezetés bizonyul a legfőbb pénznyelőnek nameg a mentalitás. Arról a fenenagy pazarló mentalitásról beszélek, ami az állami cégekre annyira de annyira jellemző.
Befejezésképp nem árt megemlítenem, hogy a személyszállítás, a teherszállítás már magánkézben van!!Akkor mit beszélsz te arról, hogy a vasutasok az állam alkalmazottai??

Tomi 2008.02.13. 11:45:57

A leglényegesebb dolog, ami nagyon ügyesen ki lett hagyva az írásodból az az, hogy ez az egész nem Gaskó és a szakszerv. genyósága, hanem itt tudatos egymásnakugrasztás folyik.
Szóval szerintem nem rinyálni és anyázni és frankótmeg,ondani kéne hanem szerveződni!
Nincs igazam?

dev.null 2008.02.17. 23:41:32

Bocs, hogy most reagálok, de egész meglepődtem, hogy van komment. Tomi:
Most valóben bp-n élek, de 2x évig vidéken, és mint vasutas család sarja eléggé ismerem a sínbohóc életet. Amit írtam az a valóság, átélt valóság, beleértve a szellemvonatokat, a lézengő munkaelől bújkáló vasutasokat, stb. Ezvan, tetszik vagy sem.

A sztrájk meg marha jó dolog, csak ahogy írtam pont nem azzal csesznek ki, akivel kéne, és így jogom van igenis ellene ágálni.

"Befejezésképp nem árt megemlítenem, hogy a személyszállítás, a teherszállítás már magánkézben van!!Akkor mit beszélsz te arról, hogy a vasutasok az állam alkalmazottai??"
Azért beszélek erről, mert az ÁLLAM vagyis én, mint adófizető tolok súlyos milliárdokat a mávba. És addig amíg ez így van addig állami alkalmazottak, hívd ahogy akarod.
süti beállítások módosítása